شاید برای شما هم سوال باشد که رشد مغز از کی شروع به رشد می کند. این مقاله درباره مغز کودک شروع می شود. و همچنین تقویت مغز کودک یا اصلا تا کی ادامه پیدا می کند. چگونه رخ می دهد چه عوامل بر آن موثر هستند. میخوام در این مقاله این مطالب رو برسی کنیم. و یکسری مطالب رو به شما بگیم که امیدوارم  بدرد شما بخورد.

سال های اولیه زندگی

سال های اولیه زندگی خیلی بر رشد و پایه گذاری قوی مغز کودک کمک می کند. سا حتی اینکه تقویت مغز کودک تمرکز کنید. تا آینده بهتری کودک بسازید حالا باید به این نکته توجه داشته باشید. که رشد مغز انسان فقط در دوران کودک رشد نمی کند.  یا حتی این مطلب که رشد مغز متوقف می شود هم کاملا اشتباه است. مغز ما تا بزرگسالی ما رشد می کند ولی این نکته رو باید داشته باشید که برای ما یا به عبارت ساده چیزی که برای ما اهمیت دارد. این است که پایه رشد مغز را برسی کنیم و یک نتیجه گیری عالی داشته باشیم خوب حالا با من همراه باشید در ادامه می خواهیم بحث جالبی را بیان کنیم. البته این نکته باید گفت که تقویت مغز کودک هم برای شما تاثیرات مثبتی دارد. هم برای او چون شما زحمت های برای تقویت مغز کودک خود می کشید.

تقویت مغز کودک/مغزبرتر

 

رشد مغز قبل از تولد:

خوب این بحثی که می خواهم بهتون مطلب جالبی است که خیلی از دوستان برایشان جالب است. و دوست دارند اطلاعات کسب کنند. با ما همراه باشید. خوب اگر نمی دانید بدانید که یکی از دلایل سریع رشد کردن مغز این است. که قبل از تولد انسان مغز انسان شروع به رشد می کند. شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد که بدانید. ولی خوب این رو هم که میدانید.

مغز ما تا بزرگسالی ادامه رشد خود را می دهد. ولی این نکته را باید بدانید که ۸ سال اول زندگی ما تاثیر بیشتری بر مغز ما می گذارد. در مقالات قبلی به این نکته اشاره کردیم که چگونه مغز خود را پرورش دهید. یا حتی در مقالات قبلی به این شاراه شد. که چگونه نیم کره سمت چپ مغز خود را تربیت کنیم خوب حالا در این مقاله قصد داریم. درمود این مطلب صحبت کنیم. که چگونه می توان با پایه گذاری قوی خود را پرورش دهیم.

داخل مطالب قبل روش های بیان شد که با تغذیه یا حتی با بازی و سرگرمی ذهن خود را پرورش دهیم. در این مقاله می خواهیم درمورد بحث پایه گذاری رشد صحبت کنیم تا اینجا متوجه شدیم که غیر از اینکه پایه گذاری مغز تاثیر دارد.  دورانی که سن با زیاد شده است و عبارتی بزرگ سال شده ایم هم هنوز وقت برای پیشرفت مغز خود داریم و می توان به این نکته اشاره کرد که اگر دوست دارید فرزند شما. ذهن قوی داشته باشد. پیشنهاد می کنم که تا اخر این مقاله با من همراه باشید. رشد مغز انسان در دورانی قبل تولد به غیر از ژن به گزینه های دیگری هم مربوط می شود. و به عبارتی می شود گفت که تاثیرات خیلی مهمی هم دارند که در پایین آنها را توضیح داده ایم.

تغذیه مناسب در بارداری:

در زمان بارداری مادر فرزند از تمامی لحاظ باید حواس خود را جمع کند. یعنی اینکه از اینکه تغذیه خود را تامین کند. یا از زاویه استرس و روح و روان باید مادر فرزند در آرامش باشد. جوری که به فرزند آسیبی نرسد.

بودن در معرض سموم و عفونت:

خوب بازم این نکته به سمت مادر فرزند می رود یعنی اینکه باید از فرزند مراقبت شود. که به فرزند آسیبی نرسد مثل ضربه یا سموم برای همین است که پزشکان بعضی کار ها رو در دوران بارداری برای بانوان منع می کنند یعنی اینکه مادر فرزند نباید یکسری کارها را انجام دهد. البته این مطلب به بعد از تولد هم مربوط است به این منظور که وقتی نوزاد به دنیا می آید نباید با سموم مثل حشره کش ها مواجه شود. با همراه باشید تا در این مقاله مطالب جالبی تری را هم می خواهیم بهتون بگیم با ما همراه باشید.

تجربیات کودک از اطرافیان

خوب این مطلب هم به بعد از تولد کودک مربوط است. یعنی اینکه افرادی که با کودک در ارتباط هستند. هم در رشد کودک تاثیر دارند مثلا فکر کنید مادر یا پدر کودک اون رو تشویق به بازی های فکر بکنند. که باعث می شود مغز کودک فعالیت بیشتری داشته باشد. البته این گزینه رو هم باید داشته باشیم که نه فقط پدر و مادر در بالا به این اشاره شد. که مغز تا ۸ بعد از تولد در حال رشد و پایه گذاری می باشد.

پس باید تا حدود های ۸ سالگی کودک این موضوع ادامه پیدا کند بعد از ۵ سالگی اکثریت کودکان به رفتن به بیرون پیدا کردن دوستان یا به عبارتی همبازی مشغول هستند. که پدر و مادر باید سعی کند جوری فرزند خود را تربیت کند. که در انتخاب دوستان دقت داشته باشد. منظور من از این مطلب این است. که به علت پایه گذاری مغز پدر و مادر باید تا ۸ سالگی یا شاید تا نوجوانی و جوانی فرزند خود را به سمت تقویت مغز و ذهن هدایت کنند.

تقویت مغز کودک/مغزبرتر

 

مراقبت از فرزند

مراقبت از فرزند چیست؟شاید یک تعریف ساده در ذهن شما باشد ولی باید بدانید. که آسیب های که به افراد وارد می شود ممکن است. هیچ وقت از خاصر شان نرود یعنی اینکه تاثیرات مثبت و منفی که بر فرزند خود می گذارید. مهم است. تا چیزی دیگر ممکن است با یک تند برخورد کردن با کودک کاری کنید. که هیچ وقت آن را فراموش نکند پس باید حواس خود را جمع کنید. حتی این موضوع اثبات هم شده است که این مطالب چقدر تاثیر دارند.

بعضی تحقیقات نشون داده است که ضرباتی که در کودکی به ما وارد می شود ممکن است بزرگ ترین ضربه های باشد. که به ما وارد می شود باعث شود که مسیر زندگی ما کاملا تغییر کند و باعث این شود که درآینده به مشکلات بدی بخوریم. ولی اینکه مراقبت فقط این نیست مراقبت از فرزند یعنی حفاظت از روح و جسم و ذهن فرزند که جوری باشد در آینده به مشکلی نخورد.

در ادامه می خواهم مطالبی رو به شما بگویم که توجه شما را جلب می کند.

راهنمایی و مثال برای رشد مغز کودک:

خوب در این بخش از این مقاله می خواهیم به شما درباره تاثیرات و همچنین کمی مثال برای درک بهتر شما با توضیحات بهتر ادامه دهیم پس با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درمورد اینکه چطوری مغز کودک را تقویت و با رشد و پایه گذاری بهتر سعی کنید. زندگی بهتری برای فرزند خود بسازید. البته زندگی بهتر هم باید خود فرزند شما برای خود بسازد. البته باید این هم بگم تلاش های شما هم تغییرات بر روی مغز و همچنین خلق و خویش می گذارد. همین که برنامه برای تقویت مغز کودک دارید عالی است.

علاقه به کودک:

خوب علاقه به کودک را چوگنه باید به فرزند خود انتقال دهیم. و باعث شویم حس بهتری داشته باشد تا بتواند زندگی اجتماعی و بهتری داشته باشد پس حتما به این بخش توجه کنید. که به نظر من یکی از مهم ترین بخش های ن مقاله ممکن است باشد چون در ادامه هم مطالب آموزنده ای را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

خوب شما باید سعی کنید که به فرزند خود حس خوبی را انتقال دهید. تلاش کنید که کودک شما حس امنیت از شما بگیرد زیرا که خیلی از مشکلاتی که نوجوان ها یا حتی جوان ها با خانواده خود دارند برای این است. که فرزند ها حس امنیتی پیش پدر و مارد خود ندارد یا به عبارت ساده می شود گفت که حس راحتی بین فرزند و پدر و مادر او نیست پس تاثیرات منفی بر او و همچنین ذهن و مغز او می گذارد. پس باید سعی کنید.

فرزند شما حس خوبی از شما بگیرد که در آینده هم به مشکلی نخورید. و اگر حس امنیت را بین خود و فرزند خوب حفظ کنید باعث می شوید که هم در دوران کودکی صداقت بین شما و بین فرزند شما باقی بمونه و شاید تا دوران بزرگسالی پس باید بدونید که علاقه ای که به کودک خود می دهید تاثیرات عمده ای داره.

تقویت مغز کودک/مغزبرتر

 

تغذیه:

تغذیه مادر در دوران بارداری و همچنین تغذیه فرزند بعد از تولد هم تاثیرات بر روی اخلاق او هم بر روی مغز او دارد.پس باید به گزینه ها توجه کنید. البته در بالا کاملا این مطالب به شما توضیح داده شده است. در این بخش می خواهیم یک مرور کرده باشیم. یزره تخصصی تر به موضوع نگاه کنیم.خوب باید از تمامی زوایه حواسمان به مادر فرزند باشد همچنین خود مادر فرزند هم باید مراقبت های که هم دیگران می گویند. این نکته رو بگم که تغذیه هم بر مغز هم بر تقویت مغز کودک بشدت تاثیر می گذارد.

هم پزشک رو کاملا رعایت کند. که خوب مثلا نخوردن بعضی چیزا ها و انجام ندادن کارهای به خصوص که خوب باید پزشک متخصص تصمیم بگیرید که شما باید چیکار کنید. و سعی کنید در زمان بارداری از هر نوع سموم و عفونت دوری کنید. چون هم برای شما ضرر دارد هم برای کودک پس حواس خود را جمع کنید البته از موضوع نباید فاصله گرفت. که مغز انسان تا ۸ سالگی در حال رشد است. و برای پیشرفت مغز حتما باید تغذیه سالم را در دوران کودکی و همچنین دوران زندگی خود داشته باشید. که در مقالات قبلی کاملا به آنها اشاره شده است که می تونید برید. در سایت ما از اطلاعات بهرمند شوید.

خواب کافی:

خواب کافی در مقاله های قبلی هم بهش اشاره شده بود که یکی از بیشترین چیزی های که بر انسان تاثیر می گذارد است. خوب می تونم بگم که در تایم قبل تولد هم این موضوع بر مادر هم صدق می کند زیرا که در زمان بارداری تاثیراتی که بر بدن مادر قرار می گیرد. بر روی کودک هم تاثیر دارد. پس باید به این نکته توجه داشت. که حتما باید استراحت شما کنترل شود.

به غیر از بقیه موضوعات خواب یکی از عوامل موثر بر زندگی انسان است. پس باید حتما به آن توجه داشته باشید. البته هم باید به این نکته که بعد از تولد هم باید خواب کودک کنترل شود. خواب منظم خیلی تاثیر بر مغز و رشد مغز دارد. در مقالات قبلی خیلی به این نکته اشاره شده است که خواب چه تاثیرات مهمی بر مغز و جسم و روابط اجتماعی انسان می گذارد.

تامین سلامت روانی:

خوب یکی از عوامل که بنظر بنده تاثیر فراوانی بر روی مغز انسان می گذارد روابط اجتماعی ای است. که انسان با آن در ارتباط است. یعنی چه؟ به این منظور است که تاثیراتی که انسان از اطرافیان خود میگیرد خیلی بر روی مغز او تاثیر دارد. فعالیت های او در جمع ها باعث می شود که او مغز فعال تری داشته باشد. یعنی اینکه شما اگر هر چه فعال تر باشید. مغز شما هم فعال تر می شود پس در نتیجه مغز شما رشد میکند.

تقویت مغز کودک/مغزبرتر

 

اما در کودکان هم کمی متفاوت است یعنی اینکه در کودکان بازی هکردن در روابط اجتماعی آنها تاثیر دارد یا حتی آموزش های که بعضی پدر و مادر ها به فرزند خود می دهند. مثل نوع صحبت کردن با بزرگتر یا حتی فعالیت های که کودک در جمع از خود نشون می دهد مثل مهمانی های که می رود جمع های که می ورد. مثل بیرون رفتن یا حتی پارک رفتن یا هر چیزی دیگر که باعث شود کودک فعالیت بیشتری داشته باشد یا حتی ورزش و سرگرمی که در مقالات قبلی بهش اشاره کرده ایم.

مثلا بعضی از پدر و مادر ها برای کودک خود دوچرخه می خرند که خیلی هم بر روی مغزشان هم بر روی جسم شان تاثیرات مثبت میگذارد. یا حتی بازی های فکری که در اکثریت فروشگاه ها هستند یا فیلم و انیمیشن های آموزنده.باید بهتون بگم که توجه به مطالبی که بهتون گفتم تاثیرات مثبتی بر روی کودک شما می گذارد. البته استمرار و ادامه نظم تاثیر این موارد را بیشتر می کند.

مغز کودک:

مغز کودکان در اویل به دنیا آمدن آماده آموزش دیدن است. و آنها اماده هستند که چیز های جدیدی یاد بگیرند همچنین ما هم وظیفه داریم که از آنها مراقبت کنیم. به چه منظور به این منظور که کودکان وقتی کسی رو می بیند برای بار اول فکر می کنند او سرپرست اوست. و وظیفه دارد از کودک مراقبت کند. برای همین است که کودکان علاقه خواصی به مادران خود دارند. زیرا اولین کسی که دیدندن مادرشان بوده است. پس نتیجه میگیریم که نوزاد ما در خود این موضوع را می بیند. که حتما باید یک مراقب داشته باشد. یعنی وقتیکه فرزند ما به مدرسه می ورد خودش حس می کند که معلم او مراقب او است. دنبال این است که به او چیز یاد دهد. البته به تاثیرات که کودکان در دوران کودکی میگیرند نباید فراموش کرد. در ادامه توضیحات بیشتری برای تقویت مغز کودک داده شده است.

احساسات در مغز کودک چه تاثیری می گذارند:

ما بعنوان مراقب کودکان باید به این نکته توجه کنیم. که احساسات چقدر بر مغز تاثیرات حیاتی می گذارد. کودک ما باید در محیطی باشد به دور از غم و اندوه یعنی جوری باشد. به عبارتی باید محیطی برایش آماده کنیم که حس خوبی داشته باشد چون ممکن است بر مغز او تاثیرات منفی گذاشته شود. پس ما باید حواس مان باشد که کودک ما مارو بعنوان یک مراقب می بیند. پس باید حواس خود را به این موضوع بدیم تا در آینده به مشکل نخوریم. حالا به غیر از این موضوع یکسری پیشنهادات برای شما دارم که بتونید.

محیط امنی رو برای کودک خود بسازید. سعی کنید با فرزند خود بیشتر در ارتباط باشید و سعی کنید که با او بیشتر بازی کنید. کار نکنید که کودک شما حس کند که شما از او حس بدی میگیرید. شاید این مطلب درست نباشد و شما واقعا کودک خود را دوست دارید. ولی متاسفانه بعلت اینکه به او نزدیک نمی شوید. از حس شما برداشت بدی می کند به این منظور که او از شما حس بدی نگیرد باید سعی کنید با او نزدیک باشید. و محیط امنی که از شما انتظار دارد را برایش مهیا کنید.

در ادامه این مقاله می خواهیم درمورد مغز کودک در اویل صحبت کنیم با همراه باشید.

مغز کودک در اویل زندگی:

خوب مغز کودکان در اویل زندگی حالتی شکل پذیر دارد. می تواند پیشرفت کند می تواند پس رفت کند یا حتی هیچ تغییری نکند. ولی خوب شکلی حالت پذیر دارد قبل از تولد یا حتی بعد از آن پس باید به این نکات توجه کنید.  که شما مراقب و معلم فرزند خودتون هستید پس باید به نکاتی که تا الان بیان کرده ایم توجه کنید پس همراه ما باشید تا بتوانید. از این مطالب مفید استفاده کنید. خوب شما با رعایت نکاتی که در بالا بهشون اشاره کرده ام. می تونید سلامت مغز فرزند خود را تامین و پایه گذاری کنید. یا حتی می تونید مغز کودک خودتون رو رشد بدید که در هر صورت نتیجه مثبت دارد هم برای شما هم برای کودک شما پس با بنده همراه باشید.

تقویت مغز کودک/مغزبرتر

 

تاثیرات منفی بر کودکان:

خوب در این مقاله یا نوشته همچنین مقاله های قبلی به این نکته اشاره شده بود که خواب و تغذیه و روابط اجتماعی تاثیر زیادی بر ذهن ما می گذارند پس باید همین نکاتی قبلی رو در قالبی بر مغز کودکان پیاده کنیم. چون سیستم مغزی اکثریت انسان ها باهم فرق ندارد. پس برای تربیت کودک خود باید به یکسری نکات توجه کنیم که در ادامه بهتون میگم.

خوب ما اکیدا نمی تونیم بیایم برای یک بچه ۳ ساله سوالات ریاضی بیاریم. یا حتی کاری کنیم که ورزش های سخت انجام دهد. یا اگه بخوام خیلی ساده خودمون به شما بگم باید بگم که شما در اصل با انجام این کار دارید. یه بچه رو اذیت می کنید.

پس میخوام این رو به شما بگم باید به روش خود کودکان با خود کودکان ارتباط بگیرید. فکر کنم خیلی ساده منظور مطلب رو رسوندم. ولی خوب برای اینکه درک بهتری از حرف های من داشته باشید یا یک ذهنیت درست داشته باشید می خوام براتون یک مثال بزنم پس با من همراه باشید.

رابطه تمرینات سخت ولی با مسیر صحیح تر:

خوب در این بخش می خواهیم به شما این بحث رو بگیم که در مقاله های قبلی که هم نوشته شده بود. بر یکسری نکات خیلی تاکید شده بود حالا باید برای ادامه براتون یک مثال بزنم فردی رو در نظر میگیریم. که در حال تمرین ریاضی برای قوی کردن نیم کره سمت چپ مغز خود است. یا حتی یک ورزشکار با با انجام تمرینات سخت سعی بر این دارد. که سطح تمرکز خود را بالا ببرید به این منظور که بتواند در مسابقات ورزشی مقام بیاورد.

تا الان ما چند نفر رو مثال زدیم. خود شما یک فرد را به علاقه خود انتخاب کنید. حالا یک کودک را در ذهن خود داشته باشید فکر کنید. این کودک برای اینکه مغز خود را تقویت کند یا فعال ترش کند. میخواهد ورزش یا تمرینات ریاضی حل کنند. فرمول های سخت  ریاضی یا حتی تمرین های سخت یک ورزشی برای مسابقات معلوم است. که یک کودک توان این را ندارد که بتواند همچنین کار کند.

حالا فکر کنید اون کودک فرزند شما باید چه کاری کرد بنظر شما؟

خوب اولین ایده ای یا حرفی که به ذهن شما می رسد. این است که این کار اشتباه است و نباید این کار را کرد. چون اون یک بچه کوچک بیشتر نیست. چطوری میخواهد همچین کاری را انجام دهد. ولی خوب انسان ها سعی کردند. برای هر چیزی یک راه حل داشته باشند یا یک راه حل برایش ایجاد کنند. پس خوب الان باید چیکار کنیم. الان بهتون میگم در نوشته های قبلی در مورد فعال کردن مغز صحبت کردیم.

در این مقاله هم حتی جواب این سوال رو در بالا به شما داده ام فقط نیاز به کمی توجه دارد. خوب به طور ساده اگه بخوام بگم برای تقویت مغز کودکان باید از راه خود کودکان وارد شوید. یعنی اینکه با بازی و سرگرمی و شوخی سعی کنید. که کودک خود را وادار به این کنید. یا کاری کنید که بدون این خودش متوجه شود. مغز خود را درگیر کرده باشد. باعث رشد او باشد. مثل بازی های سرگرم کننده.

که قبلا هم به بعضی از آنها اشاره کردیم. مثلا پازل که تاثیری بشدت عالی بر روی مغز کودک شما می گذارد. همچنین اشاره هم کردیم که برای اینکه بخواهید جسم کودک خود را تقویت کنید حتما هم نباید اینکار را بکنید. میتونید با خرید یک دوچرخه باعث شوید هم فعالیت مغز و جسمش بیشتر شود. پس باید این گزینه را داشته باشید که حتی با بازی های فکری هم می شود مغز کودک را تحریک کرد. ولی خوب غیر از همه این ها بیشتری تاثیر را روابط اجتماعی بر ذهن کودک می گذارد.

روابط اجتماعی کودک:

روابط اجتماعی که خود من می تونم بگم که بیشتر تاثیر رو بر روی کودک شما می گذارد. زیرا که باعث می شود. تمامی فعالیت های مورد نیاز هم زمان با هم شکل بگیره و شروع کنه. به فعالیت ولی خوب باید این رو بدونید. که روابط اجتماعی درست که اثری مثبت برو روی مغز و جسم و روح می گذارد. سعی کنید فرزند خود را بیشتر به سمت جامعه بفرستید. جوری که کم کم خودش ذوق این را داشته باشد.

که به بیرون برود سعی کند. در جامعه باشد بیشتر با خانواده در ارتباط باشد. مثل پدربزرگش یا مادر بزرگش و بقیه اقوام همچنین داشتن دوستان هم بر روی احساستش تاثیرات مثبت می گذارد. این تاثیرات مثبت باعث می شود که کم کم سطح هوش و درک او نسبت به هم سن و سالانش بیشتر می شود و باعث می شود در آینده موفقیت های بیشتری رو کسب کند.

دوران پر فعالیت کودکان:

در این دوران که از طلایی ترین زمان هایی است. که دقیقا کودک ما در درحال آموزش است. و به دنبال یادگیری است. و وقتی است که به کودک آموزش های عالی و بهتری داده شود. ولی خوب باید به این نکته توجه کنید که در این دوران تاثیرات خیلی زیادی را کودکان دریافت می کنند. و بیشترین و بهترین وقتی است که به کودک خودمان آموزش بدهیم. و بر روی مغز و تقویت مغز کودک تمرکز داشته باشیم.

تقویت مغز کودک/مغزبرتر

آموزش دادن به کودک:

خوب در این دوران طلایی تاثیرات خیلی زیادی را کودک میگیرد. که دقیقا باید در این وقت ما به او چیز های جدید آموزش دهیم. مثلا زبان یا حتی یک حوزه ورزشی به عنوان سرگرمی مثل فوتبال که خیلی به تمرکز مغز ما کمک می کند. این آموزش ها می تواند آینده کودک را تضمین کند یعنی چه ؟ به این منظور که ممکن است کاملا یک آینده دیگر برای فرزند شما بسازد. امیداورم که بتونید متوجه بشید.

اهمیت تجربیات کودکان:

در زندگی واقعی اینکه تجربه های که ما در زمان کودک یا حتی الان کسب می کنیم. باعث می شود. که خصوصیات ما را تحت تغییر قرار می دهد. یا حتی ممکن است. دیدگاه ما را نسبت به تمامی چیز های اطراف ما عوض کند. مارا ناراحت یا حتی خوشحالمان کند. شاید هم فرق کند.

شرایط که ممکن است. ما در آن قرار بگیریم نسبت به آن چیزی که قرار است تجربه کنیم متفاوت است. که حتی بازم ممکن است شرایط فرق کند نسبت به چیزی که خود ما هستیم. تجربه بعد از آن برای ما متفاوت است. ممکن است اگر چیزی که ما تجربه کردیم و ناراحت شدیم کسی دیگر تجربه کند برعکس ممکن است خوشحال هم شود. امیدوارم که متوجه منظورم بشید.

تجربه در دوران کودکی:

در بخش قبلی به این نتیجه رسیدیم که ممکن است. تجربه ها چه تاثیرات بر روی بگذارند یا حتی برعکس و اینکه ممکن است. ری اکشن ما نسب به دوست مان فرق کند. و این قضیه بر روی کودکان هم همین تاثیرات را دارد. که یعنی ممکن است روی یک کودک یک جور باشد. و روی یک دیگر جوری دیگر باشد. و خوب ما بعنوان مراقب کودکان باید سعی کنیم. که آنها همیشه حس خوبی داشته باشند.

شروع سالم برای کودکان:

برای اینکه شروع قوی داشته باشید نیاز به چه چیزی دارید؟ خوب نیاز به یک برنامه ریزی دارید. ولی خوب مقاله ما درمورد این موضوع است. که چگونه بتوانیم مغز کودکانه خود را تقویت کنیم. یا به عبارتی پیشرفت چشم گیری به رشد مغز او بدیم. در این بخش ما میخواهیم در مورد هم برنامه ریزی کم با شما صحبت کنیم. هم کمی هم درمورد تقویت مغز کودک خوب برای اینکه مراقب های کودک یا همان مادر و پدر کودک باید از هر گونه بیماری مضر کودک را دور کنند.

یا به عبارتی از فرزند خود مراقبت کنند. رشد مغز حتی از قبل تولد شروع می شود. پس میشه متوجه شد که چرا خیلی از متخصصان به اینکه مادران به رژیم و همچنین بقیه اموری که بهشون سپرده شده. حساس هستند که تمامی چیز درست انجام شود. همچنین باید به این نکته دقت کنید که خوب است بانوان قبل از بارداری یا در بارداری واکسن بزنند.

مصرف واکسن برای دوری از عفونت:

پیشنهاد میشه که قبل از اینکه خانوم ها باردار شوند یا هنگاهی بارداری حتما هم با هماهنگی با پزشک مربوطه هماهنگ کنند. که بعد ها به مشکل نخورند. ولی خوب با زدن واکسن می توانید از عفونت و سم ها دوری کنید. تا با خیال راحت بتوانید کار خودتون رو پیش ببرید. ولی خوب اشاره کردم که باید قبل از با پزشک متخصص هماهنگ بشید. مشورت بگیرید تا اتفاق ناگواری برای شما نیوفتد. البته این رو باید به شما بگم که حتما نیاز نیست. که واکسن بزنید. ولی خوب نیاز هستش چون ممکن است. مشکلی برای شما پیش بیاید. همچنین سعی کنید که با رعایت یک رژیم غذایی می توانید. امنیت هم خودتون هم فرزند خودتون رو تامین کنید و خیال خودتون رو راحت کنید.

رژیم غذایی:

خوب برای گرفتن رژیم غذایی با یک سرچ ساده می توانید. راحت تر یک رژیم عالی داشته باشید و با کمی تحقیق می تونید بهترین رژیم از لحاظ مالی و هم چنین علاقه خاصی خود انتخاب کنید تا بتوانید هم از لحاظ رژیم بتونید راحت باشید. هم از سلامتی شخصی چون بهتون پیشنهاد می کنم. برای خودتون حتی زندگی عادی یک رژیم غذایی در نظر بگیرید. ولی این نکته رو باید در نظر بگرید که در هر کاری نیاز دارید. که با یک دوستی مشورت کنید ولی خوب در اینجا غیر از مشورت با دیگران پیشنهاد داده میشه که با یک دکتر یا یک متخصص رژیم غذایی حتما مشورت کنید.

یا از دکتر که سراغ دارید مشورت بگیرید. یا حتی می تونید با دکتری از زمان بارداری پیشش می روید. بروید تا بتونید بهترین نتیجه را بگیرید. رشد سالم مغز تاثیر شدید از رژیم غذایی می گیرید. به چه منظور به این منظور که در دوران نوزادی تغذیه خیلی تاثیر بر روی مغز می گذارد. و به پدر و مادر ها پیشنهاد می شود. که اگر می توانند. سعی کنید جای که بچه می خواهد بازی کند را برسی کنید تا بتواند در تربیت و پرورش بچه خود اطمینان حاصل کنید.

تقویت مغز کودک/مغزبرتر

 

قرار گیری مغز در معرض سموم:

در تایم بارداری مغز هم کودک هم مادر در حالت آسیب پذیری قرار دارد. پس برای اینکه بتونید امنیت هردو را حفظ کنید. و کاری کنید که هر دوی آنها بتوانند امنیت داشته باشند ولی خوب باید این نکته رو به شما بگویم که برای اینکه اتفاقی برای هم مادر و هم فرزند نیوفتد. باید یکسری کار ها رو نکنید. که الان کامل براتون توضیح داده میشه براتون پس با من همراه باشید. سمومی که ممکن است.

به مغز مادر و فرزند آسیب زیان آوری وارد کند. سیگار و الکل هستش که خیلی به هر دوی آنها آسیب می زند. ولی خوب این نکته رو باید در نظر داشته باشید که وقتی با یک دکتر یا متخصص صحبت کنید. حتما این نکته رو به شما می گوید که باید از انواع دود و همچنین نوشیدنی الکلی دوری کنید. ولی خوب خالی از لطف نبود که به شما بگویم امیداورم خیلی به این نکته توجه داشته باشید. البته استرس و همچنین فشار های عصبی هم به مادران باردار فشار میاورد.

استرس و فشار:

یکی از مواردی که دوران بارداری به مادران فشار می آورد. همین استرس و فشار است. که تاثیر بشدت مضری بر روی کودکان می گذارد. و اینکه در تایم بارداری حتما باید از استرس و همچنین فشاری دوری کنید. که این نکته رو باید در نظر داشته باشید که استرس و فشار عصبی بر مغز کودک تاثیر می گذارد. پس باید حتما حواستان را جمع کنید. چون ممکن است به مشکلات خیلی بدی برخورد کنید. ولی خوب بعضی بانوان به صورت طبیعی با استرس شدید یا حتی فشار های روانی برخورد می کنند. مثل افسردگی و…

که افسردگی در اکثریت دیده شده است که باعث شده فرزندشون زودتر به دنیا بیاید. و کلی هم تاثیر منفی هم بر خودشون هم بر فرزند شون می مونه. پس به همگی پیشنهاد میشه که سعی کنید قوی باشید. و اطرافیان شون که درحال خوندن این مقاله هستند سعی کنید. بهشون کمک کنید تا هم در زایمان اذیت نشوند. هم به خودشون هم به بچه آسیب می زنند.

غذا های که بر روی مغر کودک تاثیر مثبت می گذارند:

خوب در مطالب یکسری موضوعات اشاره کردیم حالا می خواهیم. در مورد غذا های خاصی که تاثیرات مثبت دارند بر روی مغز و همچنین تقویت مغز کودک کمی صحبت کنیم. در بالا به این نکته اشاره شد. که ۸ سال اول زندگی انسان یا به عبارتی کودکان تاثیرات مثبتی برو روی مغز آنها اثر دارد حالا در ادامه تصمیم به این داریم. که کمی بحث را تخصصی تر کنیم. پس با ما همراه باشید.

غذا های هستند که اثرات حیاتی بر روی مغز انسان می گذارند. و باعث می شود که در آینده او کلی تغییر ایجاد بشه. حیاتی ترین زمان برای رشد مغز انسان به غیر از ۸ سال اول ۲ اول است. که در زمان تاثیرات بشدت. زیادی بر مغز و کودک وارد. و باید رعایت شود چون ممکن است در آینده ضرر های جبران ناپذیری به کودک بزند. و ممکن است بر روی احساسات اون تاثیر بگذارید چون مغز یکی از اندام های حیاتی مغز است.

رشد مغز در ۲ سال اول:

رشد مغز کودکان در دو سال اولی خیلی حیاتی است به عبارتی که می شود. گفت که حتی بر اخلاق کودک در حال و آینده تاثیرات فراوانی دارد. قدرت های فرد و همچنین سیستم های اصلی مغز در آن تایم در حال رشد است. شاید باورش سخت باشد حتی در این زمان بر طرز تفکر و همچنین احساسات هم تاثیرات فراوانی دارد. و کار های مثل برنامه ریزی و… تاثیرات فراوان دارد. دقیقا میشه گفت که تمامی خلق و خوی انسان در این ۲ سال تعریف می شود.

تقویت مغز کودک/مغزبرتر

 

دلیلی اینکه هم آینده فرد را تغییر می دهد. به این دلیلاست که در این ۲ سال اتصالات مغز صورت میگیرد. و وقتی این اتفاق بیوفتد. دیگر قابل بازگشت به حالت اول یا حتی تغییر آن را به ما نمی دهد. پس باید سعی کنیم تمامی تلاشمان را در این مدت بکنیم. در ادامه این بحث می خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم. که از چه غذا هایی باید استفاده کرد پس با من همراه باشید.

تغذیه اصلی مغز کودکان:

قبل شروع این مبحث دوست دارم با یک بحث کوچیک کمی سعی کنم. بتونید درک مثبتی از تغذیه داشته باشید پس همراه من باشید. در بالا به این موضوع اشاره شد. که روابط اجتماعی چقدر بر روی مغز و رفتار کودک هم در کودکی هم در آینده تاثیر دارد. ولی شاید جالب باشد بدونید که یکی از چیزی های بر روی مغز تاثیرات مثبت می گذارد. محبت است پس باید به توجه داشته باشید که شیر مادر یکی از چیزی های مهم هستش.

که تاثیرات به شدت قوی بر روی مغز می گذارد. نه بعلت ارزش غذایی درست است. که صاحب ارزش غذایی خیلی زیادی دارد. ولی خوب باید توجه داشته باشید تاثیری که بنده منظور به این که ارزش شیر مادر از لحاظ تغذیه بالا است. ربطی نداره. و میشود گفت منظور من این است که چون مادر با فرزند برای شیر دادن ارتباط فیزیکی بر قرار می کند. تاثیر مثبت بر روی مغز کودک می گذارد.

غذای مناسب:

در این بخش تصمیم به این داریم یکسری چیز های رو به شما بگویم یکسری غذای خوب به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

غذاهای دریایی،غلات،لبنیات،تخم مرغ و… غذا هایی با ارزش بالا در جدول رتبه بندی سطح بالایی دارند. مخصوصا غذا های دریایی که تاثیرات مثبتی حتی در بزرگسالی بر روی مغز می گذارد. همچنین یکی از چیز های جالب این لیست می شود گفت صدف که بعلت داشتن فلز روی نمره خوب گرفته است. اما در خیلی از گوشت ها لبنیجات و همچنین غلات روی یافت می شود. که تاثیرات عالی دارد. مثل لوبیا،عدس و… که غیر از آنها سبزیجات با برگه تیره هم هستند که هم طرفدارن زیادی دارند. هم تاثیرات مثبت زیادی را دارند.

و این نکته رو باید نظر گرفت که بعضی از ویتامین ها هم تاثیرات خیلی عالی می گذارند. پس در ادامه هم با ما همراه باشید.

ویتامین A:

در کنار جگر و همچنین سیب زمینی های شیرنی و اینکه باید این نکته رو داشته که به صورت خارجی هم می شود. این ویتامین را دریافت کرد. البته یکی از سبزیجاتی که خود بنده یکی از طرفدارنش هستم. اسفناج هم منابع خوبی برای گرفتن این ویتامین هستند. البته می تونید با یک سرچ ساده اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ویتامین D:

خوب برای کسب این ویتامین می تونید به بیرون برید. چون این ویتامین بهترین منبعش خورشید است. که می توانید با مصرف گوشت یا حتی محصولاتی غنی و همچنین ماهی های که چرب هستند. که در مقاله قبلی براتون توضیح داده ام.

ویتامین B6:

برای دریافت عالی این نوع ویتامین بهترین راه کار این است که برید سراغ بهترین منبع که عالی ترین منبع برای جگر و گوشت ها هستند. البته در بالا هم اشاره کردم که غذا های دریایی تاثیرات بیشتری دارند. و بعضی از سبزیجات می توانید. این ویتامین را جذب کنید.

ویتامین B12:

این ویتامین بیشتر از محصولات حیوانی به دست می آید. که شاید میشه گفت بهترین منبع هم برای اینکه این نوع ویتامین را دریافت کنید. این است که از محص.لات حیوانی استفاده کنید مثل مرغ و ماهی و… یا حتی چربی های اسیدی امگا ۳ که تاثیرات مثبتی بر مغز کودک می گذارد.اینا نکته را باید بهتون بگم برای اینکه درباره این ویتامین ها بیشتر اطلاعات کسب کنید حتما در گوگل سرچ کنید تا بتونید اطلاعات بیشتری داشته باشید.

این نکته حتما بدرد شما می خورد:

خوب با این مطالبی که تا الان گفته ایم حالا شاید یک سوال به ذهن شما برسد. خوب دریافت این مواد های غذایی برای تغذیه ممکن است. سخت باشد که به این نکته توجه کنید. که برای بعضی خانواده که در آنان زنان باردار وجود دارند. یا حتی بچه های کوچک خوب باید بهتون این نکته بگم که بعضی از خانواده هستند. که گیاه خوار هستند. یا حتی ممکن است مشکل مالی داشته باشند. نمی تونند خریداری کنند. یکسری مشکلات دارند. ولی خوب باید بهتون این نکته رو گفت که بعضی ها هم هستند.ولی باید به این نکته اشاره کنم تقویت مغز کودک ارزش بیشتر دارد.

تقویت مغز کودک/مغزبرتر

با وجود اینکه مشکل مالی دارند رژیم غذایی درستی رو رعایت نمی کنند. از غذا های چرب یا حتی ناسالم و با قند بالا استفاده می کنند. باید به این نکته توجه کنید که در تمامی این شرایط خانواده باید سعی کند. منبع غذایی مناسبی رو برای مادر و فرزند آماده کنند. چون بر رشد مغز کودک تاثیرات خیلی زیاد دارد. پس باید سعی کنید که در این ۲ سال تلاش کنید. که به مادر و فرزند برسید تا در آینده موفقیت فرزند خود را ببندید چون تاثیرات عالی بر روی خلق و خوی و طرز برخورد و طرز فکر فرزند شما دارد. ولی بعنوان پایان این بخش باید اشاره کنم. که تقویت مغز کودک راه و روش زندگی او را تغییر می دهد.

سخن پایانی:

در این مقاله کلی نکته آموزش بود. که چگونه مغز خود یا حتی مغز کودک رو تقویت کنید. تقویت مغز کودک تاثیر مثبتی بر آینده کودک دارد. که امیدوارم استفاده کرده باشید و تاثیرات مثبت بر روی شما و اطرافیانتان گذاشته باشد. در مورد این موضوعات بیشتر سعی کنید. با پزشک مربوطه مشورت کنید. هم برای رژیم گرفتن هم برای اینکه در انتخاب غذای مناسب و همچنین راه های ارتباط اجتماعی در این مقاله بهشون اشاره شده بود. برای کسب اطلاعات بیشتر تحقیق کنید. با اینکه در این مقاله مطالب بسیاری مفیدی بیان شد. امیدوارم که استفاده کرده باشید. و برای نکته آخر سعی کنید بر روی روابط اجتماعی خیلی تمرکز داشته باشید که در مقالات قبلی مغز هم اشاره کردیم که چقدر روابط تاثیرات خوبی بر روی شما می گذارند. امیدوارم که مطالب خوبی رو بهتون گفت باشیم و بهتون کمک کرده باشیم.

همچنین اگه علاقه دارید. درباره تغذیه مناسب مغز اطلاعات کسب کنید بر روی کلمه تغذیه مغز کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *